Last week, I was in Orlando, Florida to attend Connect 2013. For those familiar with IBM roadshows, Connect 2013 is sort of a replacement of Lotusphere. We are talking about a conference of about six thousand (6000) participants, including IBM employees, partners and customers. This was a six-day conference with approximately three hundred (300) sessions/workshops, addressing both the business and technical side.
The main theme this year was most definitely "Social Business". IBM has already pioneered the path of "Social Business" but 2013 will undoubtedly be a pivotal year for them. Undoubtedly, the workhorse of their software solutions is IBM Connections. In March, a new version of Domino/Notes (Domino / Notes 9 Social Edition) will support this initiative.
Is "Social Business" the new way of doing business or the trend “flavor of the month”? When we see the adoption of these solutions and initiatives by large enterprises, and by the various spearheads in the field of IT, as well as by consumers, I strongly believe that this is more than a temporary wave but rather a new way interact with employees, suppliers and customers.
If you’re interesting in learning how your organisation can use Social business to create valued customer experiences, increase workforce productivity and effectiveness and accelerate innovation, please contact me at sylvain.tellier@present.caRécemment, j'assistais à Connect 2013 à Orlando en Floride. Pour ceux qui sont familiers avec les colloques itinérants de IBM, Connect 2013 est un remplacement de Lotusphere en quelque sorte. On parle ici d'une conférence qui réunit plus de 6000 participants, incluant des employés IBM, des partenaires et des clients. L'événement s'étendait sur 6 jours, et présentait plus de 300 ateliers, adressant autant l'aspect affaires que l'aspect technique.
Le thème principal cette année était définitivement la Collaboration Sociale. IBM est déjà un pionnier en la matière, mais 2013 est sans aucun doute une année charnière pour eux. IBM Connections représente sans équivoque le cheval de bataille de leurs solutions logicielles. Au mois de Mars, une nouvelle version de Domino/Notes (Domino / Notes 9 Social Edition) supportera cette initiative.
La collaboration sociale est-elle la nouvelle façon de faire des affaires ou est-ce simplement la "saveur du mois"? À voir le taux d'adoption des ces solutions et initiatives par les grandes entreprises et les différents fers de lance de l'industrie des TI, ainsi que par les consommateurs, je crois fermement qu'il s'agit davantage d'une nouvelle façon d'interagir avec employés, fournisseurs et clients, plutôt que d'une simple vague.
Si vous êtes intéressés à découvrir comment votre entreprise peut utiliser la collaboration sociale pour créer une expérience client enrichie, augmenter la productivité et l'efficacité de vos ressources et accélérer l'innovation, communiquez avec moi à sylvain.tellier@present.ca.
The right use of technology addresses business challenges and drives business growth in all areas of an enterprise. We hope this blog will offer insight into developing strategies and tactics to enable you to identify those key drivers of growth and keep pace with and anticipate the rapid technology change of today.